Saturday, August 6, 2011

aku cuma "teman" dimata mereka

sudah sekian lama aku cuba untuk berusaha agar aku disayangi atau dicintai sepenuh hati...segigih mana pun usaha ku...cuma kburukan sj yang dipandang...cuma hinanya aku saja diperhatikan...kebaikanku tiada harga dihati mereka...aku cuba senyum...aku cuba tunjukkan kkuatan ku menangkis kata-kata hinaan yang dilemparkan kepadaku.

bila aku dengar lagu daripada natasha bedingfield "i bruise easily"...cukup tepat mengambarkan siapa sebenar diri ini.... sorg yang melindungi siapa dirinya agar tidak dicaci atas kelemahannya...sorg yang cuba mengemis kasih sayang wlupun dr org yg tidak dikenali...

"bisakah" semua org cuba faham siapa aku?
"bisakah" aku menjadi siapa yang aku mimpikan...
"bisakah" aku senyum kembali....
"bisakah" aku akan difahami....

bila fikir kembali...ia hanya angan2 kosong....aku menangis lagi....lirik lagu "bisakah" dari dato siti betul2 mengetuk hati yang cuba aku tutup...liriknya sayu menikam hati namun pedihnya tak mampu menandingi keperitan hidup yang aku tanggung dr kecil....

Bisakah Yang Benci Disayangi
Bisakah Yang Dusta Dimaafi
Walauku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu
Bila Senduku Berlinang Sayu
Dalam Rindu Ku Tertanya

[ aku hanya buangan...aku hanya sampah dimata mereka...aku tiada nilai...aku bdiri tanpa kasih... ]

kenapa? sbb semua org ingat aku mmiliki hidup yang cukup indah cukup lengkap...mereka tidak pernah terfikir...aku lbh byk memendam duka dan tangisanku umpama teman sejak aku kecil lagi...entah mengapa umur ku masih panjang untuk terus menadah kesakitan yang dipikulku dr dulu...

BUNUH DIRI?....salah satu dari keperitan yang selalu melayang difikiran seperti apa yang sedang belaku skrg ini...kenapa usaha dan segala yang dilakukan tidak pernah dianggap baik....sesalan bukan jawapannya....namun aku akui.

entahlah....aku benar2 keliru dan tetekan sekarang ini....
tarikh 5.8.2011 aku mendapat mcm2 pekara....berita sedih dr klrg....aku ksorgan....entah la....mungkin pagi ini terakhir tok ku....entahlah...dah bbrapa kali....tapi tak pernah mjadi....samaada aku benar2 pengecut atau tuhan masih ingin melihat aku t'seksa

or i'll says

sat:6 august:04.10am:2011


No comments: