Tuesday, November 30, 2010

demam

hari ne demam teruk...kat ofis mcm apa...dah la kena air-cond...bdn mcm kena cucuk jarum....huhu...haerap dapat bertahan smpi ptg ne....batuk dh teruk....doakan hari ini saya boleh lalui hari ini dengan baik

Thursday, November 25, 2010

mari membaca

Aku malas nak post entri lawak lagi sebab entri sebelum ni dah lawak, tapi bila dapat email dari Rizal Posmen pasal lawak nih, tak boleh tahan punya lawak, terus share jer kat sini.
Ini kisah bunyi hon, aku x suka tekan hon sbb aku tak suka di hon. Tapi rupanya hon ni ada maknanya tersendiri yang tak terfikir dek aku. Dalam lawak ada logiknya tuh. Lepas ni kalau tekan hon jgn sembarangan hon. Kredit kepada penulis asal lawak ni.
Pernah tak masa driving, kadang-kadang kita dengar kereta yang berselisih atau kereta di belakang kita membunyikan hon?Percaya atau tidak…Tahukah anda bahawa setiap bunyi hon itu ada maksud tertentu disebaliknya.
Saya bongkarkan maksud disebalik bunyi-bunyi hon tersebut untuk anda sekarang. Please take note yer! hehe
1 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “HAI”2. 2 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “TERIMA KASIH” atau “JUMPA LAGI”3. 3 x HON PENDEK – pemandu tu suruh kenderaan depan tu cepat sikit (biasanya kat traffic light time dah hijau tak reti-reti nak jalan)4. 1 x HON PANJANG – pemandu tu beri amaran kereta lain bahawa diorang memandu secara merbahaya dan hampir menyebabkan kemalangan5. 2 x HON PANJANG – pemandu tu marah “HOI!!!… BODOH XDER OTAK KE”6. 4 X atau lebih HON PENDEK – pemandu tu cakap



“TIIILAM! TIIILAM!… TILAM LAMA, TUKAR BARU.. TIIILAAAM!… TIIILAAAAM!” skali jual tilam daa..

AKTA 15 PERLEMBAGAAN PEKERJA SOSIAL (just for laughter)

Sepasang kekasih baru bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid danRosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika merekaberdua keluar berdating...

Hamid : 'Kita nak kemana nie?'
Rosni : 'Tak kisah la.. mana-mana pun boleh'
Hamid : 'Apa kata kalau kita ke pantai..'
Rosni : 'Saya ok aje..'

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluardari kereta.. mereka hanya berehat sambil berbual-bualdidalam kereta... Mulanya berbual biasa.. lama-kelamaan..... Hamidmeletakkan tangannya dipaha Rosni.. nampaknya Rosni tidakmembantah... Beberapa minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya-beberapa inci ke atas... Rosni masih tidak membantah... hinggalahakhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi..Rosni berkata dengan sopan..'

Abang Hamid... ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan pekerjasosial'Setelah mendengarkan teguran Rosni itu..Hamid terus menarik tangannya menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnyadia tidak berapa ingat isi kandungan akta 15 itu..

Hamid : 'Maafkan saya'
Rosni : 'Tak apa'

Lalu mereka pulang... Di rumah.. Hamid terus masukke bilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan mencariakta 15.. lalu dia membaca kandungannya.-..'

Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh JalanSahaja'

untuk ketenangan jiwa kacau

Kahwin Lain
Malam tu lepas makan malam, Ajoi lepak-lepak di depan TV sambil berbual dengan isterinya.Ajoi: “Kalau abang meninggal, ayang menikah lagi tak?”Isteri: “Tentu saja tidak! Ayang akan duduk dengan adik perempuan Ayang. Abang pulak camner kalau saya meninggal, abang nikah lagi tak?”Ajoi: “Tentu sekali tidak , sama juga macam ayang… abang juga akan tinggal bersama dengan adik perempuan Ayang…

Cara Peguam
MOSTI sedang mencari angkasawan utk dihantar ke marikh. Walaubagaimanapun, mereka hanya boleh pergi sahaja, dan tidak akan pulang ke bumi.Calon pertama, seorg engineer di tanya berapa banyak wang yg dia mahu."Sejuta" jawapnye "Saya nak sumbangkan utk anak-anak yatim."Calon seterusnya adalah seorg doktor. Dia juga di tanya soalan yg serupa. Dia menjawap, dua juta ringgit. "Sejuta saya nak bagi kat family saya. Yg sejuta lagi saya nak derma utk buat research dan experiment."Calon terakhir adalah seorg peguam. Bile ditanya berapa banyak yg dia mahukan, dia berbisik ke telinga panel temuduga, "3 juta ringgit.""Kenapa lagi banyak dari yg lagi dua calon?" penemuduga bertanya.Peguam itu menjawap, "Kamu bagi saya 3 juta. Saya bagi kamu sejuta, Sejuta saya amik. Kemudian yg sejuta lagi tu, kita guna utk hantar engineer tu ke marikh"

Jam Budak Punk
Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.Kawannya bertanya, "apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?""Menarik kan?" Jawab budak punk itu. "Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap.""Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit.""Demo? Kau serius? Ok, tengok ni," kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga. Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, "Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!""Ah! Dah pukul 2 pagi daaah," jelas budak punk itu.Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa.

Bibik dan Telefon
Telefon pertama
Penelefon (X) : Helloooo…. Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf Salah nombor..ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud…

Telefon ke -2
Penelefon (X) : Helloooo……Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf, salah dail ni, encik..!! ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud. (jawabnya kesal)

Telefon ke -3
Penelefon (X) : Helloooo….Bibik
(Y) : Eeeh..Lagi2 kamu!!.. Awas ya!! Walau saya cuma pembantu, tapi saya bisa laporin kamu ke polisi..!! (marah sangat dah ni!)
Penelefon (X) : Apakah ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud..??
Bibik (Y) : Aduuuh.. maaf2 yaaa…, tadi soalnya ada beberapa kali salah sambung. Mau cari siapa tuan.??
Penelefon (X) : Harun Salim Bachik….
Bibik (Y) : ??!!@#@$!! (sambil usap2 dada)

Telefon ke -4
Penelefon (X) : Helloooo…..
Bibik (Y) : Kurang ajaaar..!!! Kamu punya nyawanya berapa hah!!!
Penelefon (X) : Saya Syed Mahmud…..
Bibik (Y) : Aduh..!!! Maaf tuan! sorry sekali, tadi ada orang gila telpon! ada perintah apa tuan.??Penelefon (X) : Segera panggil En Harun Salim Bachik..!!
Bibik (Y) : Hah..!…. (pengsan)Selepas 10 minit kemudian setelah tersedar dari pengsan,

Telefon ke -5
Penelefon (Z) : Hallooooo….. (suara berbeza berbanding panggilan2 terdahulu)
Bibik (Y) : (Oh ini suaranya lain…). Mau cari siapa tuan..??
Penelefon (Z) : Ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud??
Bibik (Y) : Iya betul….
Penelefon (Z) : Saya Harun Salim Bachik… , tadi ada orang cari saya???
Bibik (Y) : ??@#$%^??… (terkejang!)

daily news pick by me - 25/11/10

3 minggu dalam tandas
PARIS: Seorang pesara warga Perancis berjaya diselamatkan selepas terperangkap dalam bilik mandinya sejak tiga minggu lalu.
Nenek berusia 69 tahun itu terperangkap selepas pintu bilik mandi itu terkunci pada 1 November lalu.
Dia terpaksa bergantung kepada air paip untuk hidup sebelum jirannya mengetahui kejadian yang menimpanya. Wanita itu yang namanya tidak disiarkan, diselamatkan oleh anggota bomba.

Rentung genggam kabel
KOTA KINABALU: Seorang lelaki yang cuba mencuri kabel elektrik berhampiran Kondominium Marina Court di sini, ditemui rentung dalam keadaan terlentang dengan tangannya masih menggenggam kabel yang hampir terputus, semalam.
Difahamkan, lelaki berusia 23 tahun itu mati dipercayai akibat terkena renjatan elektrik berkuasa 11,000 volt (kV) beberapa hari lalu sebelum ditemui pengawal keselamatan yang terhidu bau busuk di sekitar kawasan itu, kira-kira jam 7.30 pagi.
Sebelum itu, pengawal terbabit memeriksa kawasan berkenaan selepas dimaklumkan mengenai bau busuk oleh orang ramai yang lalu-lalang di kawasan berkenaan. Ketika memeriksa di satu kawasan parit, pengawal itu terkejut melihat tubuh manusia terlentang dengan berpakaian gelap dipercayai terbakar sebelum memaklumkannya kepada polis.
Polis yang tiba beberapa minit kemudian terpaksa mendapatkan bantuan anggota bomba dan penyelamat bagi mengeluarkan mayat berikutan keadaan parit yang menyalurkan paip air bawah tanah itu agak sempit.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria berkata, polis yang menerima panggilan orang ramai bergegas ke tempat kejadian untuk menjalankan siasatan. “Sebaik tiba, polis menemui satu mayat rentung dalam keadaan terlentang. "Oleh kerana kabel elektrik masih berfungsi, polis terpaksa meminta bantuan Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) untuk mematikan bekalan bagi membolehkan anggota bomba membawa keluar mayat terbabit,” katanya. Menurutnya, mayat mangsa ditemui dalam keadaan masih lengkap berpakaian dan polis menolak sebarang unsur jenayah. “Mangsa mati akibat terkena renjatan elektrik berdasarkan keadaan mangsa yang memegang kabel yang hampir terputus. "Kes ini diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayat mangsa dibawa ke di Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk dibedah siasat," katanya.

Tetak bapa kekasih
AMPANG: Hanya kerana hubungan cinta dihalang, seorang lelaki menetak bapa kekasihnya menggunakan parang di depan rumah mangsa di Jalan Wawasan, Bandar Baru Ampang, di sini.
Kejadian kira-kira jam 6 petang Isnin lalu berlaku ketika mangsa yang berusia 40 tahun dan bekerja sebagai buruh baru pulang dari pasar malam tidak jauh dari rumahnya dengan menunggang motosikal.
Suspek dipercayai mengenali anak mangsa yang berusia belasan tahun sejak beberapa bulan lalu, tetapi mangsa dipercayai tidak merestui hubungan itu kerana suspek seorang warga asing. Menurut sumber polis, sebaik mangsa turun dari motosikalnya, suspek yang menyorokkan parang di belakang badannya memanggil lelaki itu, tetapi ia tidak diendahkan.
“Mangsa yang tidak mengesyaki sesuatu masuk ke rumah dan ketika itu, suspek menyerang dan menetak kepala serta badan mangsa sebelum melarikan diri.
“Anak saudara mangsa yang berusia 14 tahun dan berada di rumah itu menjerit kerana terkejut dengan tindakan suspek,” katanya. Menurutnya, dalam kekecohan itu, mangsa terjatuh berlumuran darah sebelum dia dibantu jiran yang keluar melihat apa yang berlaku selepas terdengar jeritan meminta tolong. “Mangsa yang parah dibawa anak saudaranya itu ke Hospital Ampang dan pemeriksaan mendapati tulang pinggulnya patah akibat ditetak suspek. “Berikutan itu, mangsa membuat laporan polis dan susulan itu, seorang lelaki berusia 20-an yang juga warga Filipina ditahan,” katanya. Menurutnya, berdasarkan siasatan awal, suspek menyerang dan menetak mangsa kerana tidak puas hati selepas hubungan cinta dia dan anak gadis mangsa tidak direstui. “Mungkin kerana berang tindakan mangsa yang menghalang cinta mereka membuatkan suspek sanggup menyerang dan menetak mangsa,” katanya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan mengesahkan kejadian terbabit. Katanya, berikutan laporan mangsa, polis menahan seorang lelaki berusia 20-an yang juga warga Filipina beberapa jam kemudian dan merampas sebilah parang dipercayai digunakan dalam kejadian itu. “Kes ini disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan,”

Korea Utara dakwa Korea Selatan provokasi
SEOUL - Korea Utara semalam mengulangi dakwaan bahawa Korea Selatan mencetuskan provokasi yang menyebabkan ia melancarkan serangan meriam sebanyak 170 kali ke atas Pulau Yeonpyeong kelmarin.
Semalam, sebuah agensi berita rasmi Pyonyang mendakwa, Korea Selatan melakukan provokasi dengan melepaskan beberapa belas tembakan ke arah perairannya.
"Kami melancarkan serangan balas yang segera bagi menentang provokasi pihak musuh (Korea Selatan)," kata kenyataan agensi berita berkenaan.
Dua anggota marin Korea Selatan dan dua penduduk awam terbunuh dalam serangan ke atas Pulau Yeonpyeong berhampiran sempadan Laut Kuning yang dituntut oleh kedua-kedua negara.
Berang dengan insiden tersebut, Korea Selatan bertindak membatalkan rundingan mengenai penyatuan keluarga antara kedua-dua negara pada hari ini dan menghentikan bantuan banjir kepada Korea Utara.
Tentera Korea Utara melancarkan serangan itu selepas Korea Selatan dikatakan mengadakan satu latihan ketenteraan dekat dengan sempadan.
Sementara itu, China menggesa kedua-dua pihak supaya bertenang dan segera berunding bagi meredakan situasi yang kini amat tegang.

Wednesday, November 24, 2010

cuti2

i need a great break...penat lor...x sbr nak bcuti dec10 ne...hehehe...x sbr naik airplane terbang jauh dr kl....nape ler aku bkn jutawan kan...hahaha...x nak la....i selesa idup mcm ne...simple but still ada class nya........hehehe....kwn lak dah byk nak kawin...kena tanya lor bila nk kawin...entah la....i nak kumpul harta dulu....than nk senangkan mak bapa (AMEN).....oh ya...semalam i chat with cousin i....ada la ceta yg x senang...sedih jugak but doakan kami kuat tempoh saat teru skrg ne....bila fikir2...x adil bg kami sbb kami x pnah buat jahat kat sapa2....but kami jua kena....
dh la i x ada support...s/time unfair for me coz org x nak faham kita....org lbh suka menilai buruk kat kita...kdg2 i dah x tahan....nak lari....bkn nak bdrama / simpati...but kita perlu s1 yg fhm kita...bknnya dtuduh mcm2 sperti kita x ada maruah.....

daily news pick by me - 24/11/10

Mati disyaki dikelar suami
Mangsa hamil ditemui pemilik rumah sewa terlentang dalam bilikJOHOR BAHRU: Seorang wanita mengandung ditemui mati dengan kesan kelar di lehernya dipercayai dilakukan oleh suaminya sendiri di rumahnya di Batu 16, Jalan Kastari, Ulu Tiram di sini, kelmarin. Rohana Hamzah, 26, ditemui pemilik rumah yang disewa mangsa dan suaminya dalam keadaan terlentang dan berlumuran darah kira-kira jam 1 tengah hari sebelum melaporkannya kepada pihak berkuasa.
Bapa mangsa, Hamzah Mohd, 51, mendakwa anaknya mengalami masalah rumah tangga.
"Semalam (kelmarin) arwah ada menelefon saya kira-kira jam 11.15 pagi meminta salinan kad pengenalannya yang ada dalam simpanan saya. Dalam perbualan itu, saya terdengar bunyi bising seperti pertengkaran sedang berlaku sebelum talian terputus. "Saya cuba menghubunginya kembali namun gagal kerana telefon bimbitnya dimatikan," katanya kepada Berita Harian ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, semalam. Hamzah berkata, beliau kemudian menerima panggilan bapa saudara menantunya kira-kira jam 2.30 petang, memintanya datang ke rumah anaknya untuk berbincang mengenai masalah keluarga. "Ketika itu, hati saya semakin berdebar dan apabila sampai di rumah arwah, saya melihat orang ramai dan polis berada di pekarangan rumahnya. "Saya terkejut dan hampir pengsan apabila polis menunjukkan mayat anak saya dalam keadaan terlentang di dalam bilik utama," katanya. Hamzah berkata, beliau kemudian melihat suami mangsa dalam keadaan bergari dan dibawa polis. Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin, mengesahkan suami mangsa berusia 24 tahun yang juga suspek utama kes itu kini ditahan bagi membantu siasatan. Katanya, polis akan menyiasat kes itu secara menyeluruh dan meminta semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi hingga menjejaskan siasatan.

Suu Kyi gembira bertemu anak
Dibenar temui Kim selepas 10 hari dibebas daripada tahananYANGON: Pemimpin prodemokrasi Myanmar, Aung San Suu Kyi semalam menemui semula anak lelakinya yang ditemui kali terakhir sedekad lalu, dalam satu pertemuan penuh emosi di lapangan terbang Yangon, 10 hari selepas beliau dibebaskan daripada tahanan. Kim Aris, 33, akhirnya diberikan visa oleh rejim tentera negara berkenaan selepas menanti selama beberapa minggu di negara jiran, Thailand. Sejurus sebelum berjalan ke bangunan terminal lapangan terbang, Suu Kyi, 65, yang dibebaskan pada 13 November lalu, memberitahu pemberita: Saya amat gembira.
Suu Kyi kelihatan berlinangan air mata apabila beliau melihat anaknya buat pertama kali untuk sekian lama itu. Dengan senyuman, beliau terus memeluk anaknya dan kemudian beralih kepada jurugambar yang menunggu untuk merakamkan peristiwa itu, sebelum keluar dari lapangan terbang sambil berpegang tangan.
Sebagai tanda bahawa dia menyokong perjuangan ibunya, Kim dengan sengaja mendedahkan lengan kanannya kepada anggota keselamatan lapangan terbang dan orang awam, yang memaparkan tatu bendera dan simbol parti Suu Kyi, Liga Nasional Demokrasi (NLD). Suu Kyi melihatnya dengan dekat dan tersenyum. Bendera dan simbol berkenaan memaparkan burung merak lawan dan sebutir bintang. Suu Kyi mengucapkan terima kasih kepada pihak berkuasa, menerusi peguamnya, kerana mengeluarkan visa kepada anaknya, yang tinggal di Britain dan kali terakhir menemui ibunya pada Disember 2000. Permohonannya untuk mendapatkan visa sebelum ini sudah beberapa kali ditolak pihak junta yang memerintah. Suu Kyi, yang menang Hadiah Nobel Keamanan 1991 kerana perjuangannya untuk mendapatkan demokrasi yang dilakukan tanpa sebarang kejadian keganasan, ditahan pertama kalinya pada 1989 apabila Kim baru berusia 11 tahun dan anak lelaki sulungnya, Alexander berumur 16 tahun. Beliau ditahan selama 15 daripada 21 tahun lalu. Suu Kyi mengakui bahawa perjuangan politiknya menimbulkan masalah kepada keluarganya.

Wanita Arab dera amah dipenjara
RIYADH - Seorang wanita Arab Saudi berusia 53 tahun yang mendera amahnya dari Indonesia, Sumiati Salan Musapa telah dipenjarakan selain menjalani penilaian mengenai mentalnya, lapor akhbar Al-Watan semalam.
Sumiati berumur 23 tahun kini dirawat di unit rawatan rapi Hospital King Fahd di Madinah selepas tubuhnya melecur akibat dipukul dengan batang besi panas oleh majikannya itu.
Dia turut dirawat kerana patah di tangan dan tulang rusuknya.
Beberapa pegawai Arab Saudi dan Indonesia berbincang di Madinah semalam bagi membincangkan kes penderaan itu.
Sebelum ini terdapat laporan bahawa bibirnya digunting tetapi dinafikan oleh bapa saudaranya yang menyatakan ia disebabkan dipukul berulang kali oleh majikannya.
Menurut akhbar Okaz, Suruhanjaya Hak Asasi Arab Saudi menawarkan bantuan undang-undang kepada Sumiati dan akan menyokongnya jika kesnya dibicarakan di mahkamah.
Kes Sumiati mendapat liputan meluas di Indonesia selepas dia dimasukkan ke sebuah hospital selepas didera pada 8 November lalu.

380 maut tertindih di Kemboja
PHNOM PENH, Kemboja - Ramai saudara-mara berkumpul di beberapa tempat menyimpan mayat di sini selepas sekurang-kurangnya 380 orang terbunuh manakala 750 lagi cedera dalam tragedi rempuhan di sebuah jambatan yang menghubungkan Pulau Berlian dengan tanah besar Kemboja pada malam kelmarin.
Pulau Berlian merupakan destinasi pelancongan popular di Kemboja.
Tragedi rempuhan itu berlaku ketika jutaan penduduk menggunakan jambatan tersebut untuk ke Pulau Berlian yang menempatkan gerai dan konsert bagi meraikan pesta tamat musim hujan di Kemboja.
"Angka kematian dijangka terus meningkat," kata jurucakap kerajaan, Phay Siphan.
Seorang lagi jurucakap kerajaan, Khieu Kanharith berkata, kejadian berlaku disebabkan khabar angin dalam kalangan pengunjung bahawa jambatan itu tidak stabil.
"Justeru, panik berlaku. Jambatan itu terlalu padat menyebabkan mereka (pengunjung) tiada tempat untuk melarikan diri," katanya.
Insiden berlaku ketika orang ramai berasak-rasak meninggalkan Pulau Berlian manakala polis dan orang ramai menyatakan, jambatan kecil itu tidak dapat menampung bilangan orang yang berulang alik ke pulau tersebut. Sebahagian orang terjun dari jambatan semasa insiden berasak-asak untuk menyelamatkan diri.
Kanharith berkata, mangsa-mangsa mati disebabkan sesak nafas dan kecederaan dalaman manakala dua pertiga daripada jumlah yang maut ialah wanita.
Sementara itu, Perdana Menteri Hun Sen menyifatkan tragedi itu sebagai yang terburuk sejak kezaliman rejim Khmer Rouge di Kemboja dari 1975 hingga 1979. Beliau mengisytiharkan esok sebagai hari berkabung.

Tuesday, November 23, 2010

Too beautiful NOT to share this story with you (MUST READ again)

A Story to live by There was a blind girl who hated herself because she was blind. She hated everyone, except her loving boyfriend. He was always there for her. She told her boyfriend, 'If I could only see the world, I will marry you.'

有一位瞎女很討厭自己因為眼睛瞎了。她也討厭每個人,唯一不討厭的是她的男朋友,因為他都常守在她身旁。於是她對她的男朋友說:「如果能讓我看到這個世界,我愿意嫁給你!」

One day,someone donated a pair of eyes to her. When the bandagescame off, she was able to see everything, including herboyfriend.

有一天,有人捐了一對眼精給她。當紗布解開時,她能夠看到一切,包括她的男朋友。

He asked her, 'Now that you can see the world, will you marry me?' Thegirl looked at her boyfriend and saw that he was blind. Thesight of his closed eyelids shocked her. She hadn't expectedthat. The thought of looking at them the rest of her lifeled her to refuse to marry him.

男朋友問她:「現在你可以看到這世界,你愿意嫁給我嗎?」那女孩看了男朋友是個瞎子,他那對蓋上眼皮的眼睛嚇到了她,這是她無法想像。她想:要我嫁給他而一生對着他這個樣子,我無法接受。

Her boyfriend left in tears and days later wrote a note to hersaying: 'Take good care of your eyes, my dear, for beforethey were yours, they were mine.'

於是,她的男朋友很傷心的離開她,幾天後寫了字條給她:「親愛的,請你好好照顧你的眼睛,因為它不是屬於你的之前,它是屬於我的。」

This is how the human brain often works when our status changes.Only a very few remember what life was like before, and whowas always by their side in the most painful situations.

這也是人的腦會如何做當情況有所變動。只有少許人會記得他或她之前的生活及誰會在身旁當他或她處在困境的時候

Life Is aGift

生命是一份禮物

Todaybefore you say an unkind word - Think of someone who can't speak.

今天,當你要講一句不善之言--請想想那些無法講話的人

before complain about the taste of your food - Think of someonewho has nothing to eat..

當你要埋怨食物的味道時--請想想那些沒有食物吃的人

Beforeyou complain about your husband or wife - Think of someonewho's crying out to GOD for a companion.

當你要埋怨你的先生或太太時--請想想那些在向上天哭訴要一個伴侶的人

Todaybefore you complain about life - Think of someone who diedtoo early on this earth.

今天,當你要埋怨生活時--請想想那些太早離開人世間的人

Beforeyou complain about your children - Think of someone whodesires children but they're barren...

當你要埋怨小孩時--請想想那些渴望小孩而無能生育的人

Beforeyou argue about your dirty house someone didn't clean orsweep - Think of the people who are living in the streets.

當你要爭論沒有人清理屋子時--請想想那些住在街邊的人

Beforewhining about the distance you drive Think of someone whowalks the same distance with their feet.

當你在哀訴駕駛的路程--請想想那些同樣的路程以代步的人

And whenyou are tired and complain about your job - Think of theunemployed, the disabled, and those who wish they had yourjob.

當你很疲備而埋怨工作時--請想想那些無工作,殘疾的,及那些多麼希望擁有你這份工作的人

Butbefore you think of pointing the finger or condemninganother - Remember that not one of us is without sin.

當你想要指著人或互相譴責時--請記得沒有一個人是無罪

And whendepressing thoughts seem to get you down - Put a smile onyour face and think: you're alive and stillaround.

當壓抑的念頭讓你無法振作時--請你笑一笑想想:你還活著存在世間! =========================

I PRAYTHIS MOVES AROUNDTHE ENTIRE UNIVERSE...

我祈禱這訊息能夠繼續傳至全人類..............

Too beautiful not to share.......

kembali

huh....lega rasanya sembuh cepat lepak tisu kat pegelangan tangan koyak tempoh hari.....akhirnya balik buat blog...heheheh...gatal tangan nak on9...thanks kat kwn2 kat fb yg byk bg support masa tu....
kblkgan ne byk sgt benda blaku...pada diri...pada klrg...pd dia...pd kwn dan keja........
kdg2 mcm tak sggup dah nak tempoh......
tapi thanks coz family alwz there for me....
sekarang pun still recovery from previous problem.....
doakan yg terbaik untukku
skrg fokus ngan keja+diri+family
kawin maybe lambat lagi kot
kumpul harta dulu....

Tuesday, November 16, 2010

beberapa hari tak akan online blog

hye guys...sorry i kena berehat...pergelangan tangan tak mengizinkan i mengunakan keyboard...tercerdera....will update later.....take care....

Sunday, November 14, 2010

01 nov 2008 - mirror image

danielle steel-her unforgettable bestselling novel...

To look at one was to see the other. For family, even the girls' own father, it was a constant guessing game. For strangers, the surprise was overwhelming. And for the twins Olivia and Victoria Henderson, two remarkable young women coming of age at the turn of the century, their bond was mysterious, marvelous, and often playful--a secret realm only they inhabited. Olivia and Victoria were the beloved daughters of a man who never fully recovered from his wife's death bearing them in 1893. Shy, serious Olivia, born eleven minutes before her sister, had taken over the role of mother in their lush New York estate, managing not only a household but her rebellious twin's flights of fancy. Free-spirited Victoria wanted to change the world. She embraced the women's suffrage movement and dreamed of sailing to war-torn Europe. Then, in the girls' twenty-first year, as the First World War escalated overseas, a fateful choice changed their lives forever. It began when Victoria's life was about to become a public scandal. It led to a painful decision, and brought handsome lawyer Charles Dawson into the Henderson's life and family. Hand-picked by the twins' father to save his daughter's reputation, Charles was still mourning his wife's death aboard the Titanic, struggling to raise his nine-year-old son alone, determined never to lose his heart again. Charles wanted to believe that for the sake of his son he could make an unwanted marriage work. But in an act of deception that only Olivia and Victoria could manage, the twins took an irrevocable step, which changed both their lives forever; and took one of the twins to the battlefields of France, the other into a marriage she longed for but could not have. From Manhattan society to the trenches of war-ravaged France,Mirror Image moves elegantly and dramatically through a rich and troubled era. With startling insight, Danielle Steel explores women's choices: between home and adventure, between the love for family and the passion for a cause, between sacrifice and desire. But at the heart of Mirror Image is a fascinating, realistic portrait of identical twins, two vastly different sisters who lead their lives and follow their destinies against a vivid backdrop of a world at war.



23 august 2008 -for one more day by mitch albom

hyden's crush book club:















For One More Day is short and easy to read. The story is engaging. This is a moral tale, full of life lessons that book clubs or classes might enjoy discussing.

  • Description:
    Chick takes his mother for granted his whole life, then spirals into depression when she dies.
    Chick tries to commit suicide.
    Chick gets to spend one more day with his mother in a between life and death world.
    For One More Day is similar short, easy, inspiration
p/s....i luv this book n please read coz this so amazing,sad n motherhood.


For One More Day by Mitch Albom is the story of a man who gets the chance to spend one more day with his mother, who died 8 years earlier. In the vein of Albom's The Five People You Meet in Heaven, For One More Day takes readers to a place between life and death in a story of redemption and one man's struggle to deal with his ghosts. For One More Day is more of a novella than a fully developed novel. It is well-written, but not especially memorable.

21 august 2008 - 1 litre of tears

the other side of suffering
"when my existence seems to disapper,i will look for the place where i can do the best i can. i won't be impatient. i won't be greedy. i won't give up, because everyone takes things steps by steps"






"no matter how little the matter is, i want to become a useful person to others"

"if we can beat the pain, on the other side, a rainbow of happiness awaits us. taht willdefinitely become a treasure"

"you'll gain a lot of knowledge and meet a lot of new people. from now on, you'll continue to live on"

"reality is too cruel,too brutal. i don't even have the right to dream,as i think 'bout the future, the tears will come out again"

"i'm not the only one in pain, not having other people understand, not understanding others. both of those are awful"

Aya is a very typical girl just entering high school. Her family runs a tofu shop owned by her father (played by Jinnai Takanori). She has a younger sister (played by Narumi Riko - "Ruri" from Ruri no shima) who is kind of a downer, and seems to be always overshadowed by the achievements of her older sister. And her mother is a nurse. She has a brother and a very young sister, but they aren't very important characters.
She also has a kindling romance, of sorts, with a guy named Haruto (played by Nishikido Ryou) who has a very negative outlook on life. His father is an important doctor at a famous hospital, and he feels like his life is proceeding forward out of his control. Aya and Haruto are chosen as the leaders of their class, so they have to work together to decide what the class will sing for the choir competition and such. Haruto and the rest of the class want to leave all the work to Aya, but Aya wants to get everyone involved and does her best to rally everyone together, with little effect at first...
Aya has been experiencing many incidents lately in which she accidentally drops objects, has trouble picking things up with chopsticks, has sudden dizziness, or trips and falls sometimes. One day she has a terrible fall on the street and doesn't even throw her arms out to cushion her fall. She badly scrapes her chin and her mother takes her to a hospital.
The injuries from her fall are not serious, but her mother decides to have her examined for her other recent problems as long as they are there. She is examined by Dr. Mizuno (Fujiki Naohito) who tests her reflexes and does a CATscan on her head. You can probably already guess that the results Dr. Mizuno has to tell them are not good. He calls Aya's mother and asks her and Aya's father to come see him together. Aya's mother knows that this is not a good sign, and believes that her husband is not ready to listen to what Dr. Mizuno has to say, so she goes alone.
Aya has a rare disease called Ataxia or Cerebellar/Spinocerebellar Degeneration which will cause her brain to gradually deteriorate. The initial symptoms are dizziness, stumbling, having trouble picking things up, and trouble sensing the distance to objects. Later, she will become unable to write, walk, and talk. Eventually, she will be bed-bound and unable to do almost anything. No cure for the disease is known. Some of Aya's later stages of the disease were already shown briefly at the beginning of the drama, so we can already see how bad things will become later.
What really makes this drama especially profound is how Aya is made out to be so normal in the beginning, but we know that her physical and mental capabilities will gradually deteriorate as the drama goes on. In this sense, it reminds me a bit of sekai no chuushin de ai o sakebu, but I think the decline is even more dramatic in this drama because here it is even more steady and pronounced. It's a very serious drama, and perhaps even more so than "sekai no chuushin de ai o sakebu".
To make matters even more serious, this drama was also loosely based on a true story, and photos of the actual girl who Aya's character is based on are shown along with the end credits.
Since the initial symptoms of the illness are things that everyone experiences sometimes, I'm a little worried that people will watch this drama and start thinking that maybe they have Spinocerebellar Degeneration too. Building awareness of the disease is good, but it's not really good for people to start believing they have a deadly illness when they probably just have a much less serious problem. If you are a person who drops things and falls over every now and then, you should probably just write it off as fatigue or general clumsiness as Aya did earlier in the drama. It looks like Fuji TV was also wary of this problem, because they put a message at the end of the drama that basically says, "The symptoms of Spinocerebellar Degeneration vary between individuals." That's probably not enough to stop all the psychosomatics out there, but hopefully it will help.
There is not much I can say in reaction to this drama, other than that it is extremely sad and serious. Perhaps it is one of the saddest dramas I have ever seen. However, the theme of making the most of the time given to you is also heavily stressed, and this will certainly change the attitudes of Haruto and Aya's class before the drama is over. Perhaps even the viewer will have a different outlook on life after watching this drama. If this drama interests you and you'd like to see it, then I'd recommend it; but if you can't handle sad and serious stories you will definitely want to avoid this one.

16 august 2008 - kenanganku yg terakhir

"melihatmu...menyentuhmu
membelaimu...memelukmu
melukakan cinta yang mendalam
kini hilang...kini hampa
kini sepi...kini beku
meninggalkan luka yang mendalam
ku disini terdiam
ketika dirimu meninggalkan ku
disini terbelengu
ketika cinta pergi menghilang
mengapa cinta selalu berpaling dariku
tinggalkann luka yang terperi
ku mencintaimu lebih dari segalanya
takkan pernah terganti"


itu yang aku rasa sekarang ini,nukilan yang lahir dari hatiku ketika mengenang kembali akan apa yang tlh terjadi dalam hidupku sehingga merubah semua ttg diri ini.
cinta...ia suatu yg indah mlh suatu yg bakal menyakitkan jiwa,malah cinta yg selama ini dicari akhirnya ku gapai melalui satu pertemuan yang ringkas.msh teringat ketika itu,diawal perkenalan kami belaku ketika aku jatuh sakit,keperihatianannya(A.R) yg dikenalkan oleh sahabatku menambat hati ini.aku berbisik...baiknya insan bernama A.R ini,dari jauh sanggup menghantar makanan untukku.
mulai saat itu,kami sering klr bersama mlh akhirnya setelah hmpr 3 bln mengenal hati budi msg2,akhirnya diri ini sah menjadi miliknya.cinta pertama dlm hidupku membuatku terasa di awangan,cinta yg selama ini puas aku cari.
A.R yg pertama myentuh tubuhku,mgajar semua ttg dunia dan mbelai dr setiap sudut,namun kami hanya mampu bertahan cuma seketika...mungkin aku masih baru dan masih terikut2 malah dunia baru ini mambuat aku hanyut dan t/lakunya membuatkan aku benar2 kecewa dan terluka ,pudar rasa cintaku.disitu aku mula melepaskan geramku dgn insan lain.
perpisahan,namun cintaku ttp utk A.R namun kuatkan diri utk melupakan dirinya wlu pedih.aku mula mgilai slh satu laman web dan berkenalan dgn ramai org,klr bjumpa mlhan mlepaskan nafsuku lbh 3 kali dalam sehari dgn berlainan jantan.
sehingga suatu masa aku tidak memperduli perasaan cinta yg dberi mlh aku mnolak sekeras2nya hingga aku tjumpa K.A,seorg yg rendah diri namun sifat romantiknya mybbkan aku jatuh cinta,jatuh cinta untuk kali ke-2.
bmulalah cinta baru yg indah,K.A benar2 dpt mlupakan cinta ptamaku.aku khayal dgn cintanya,aku khayal dgn dirinya,aku terima baik buruknya.indahnya cinta ini namun sekali lagi aku kecundang,kecundang dgn sikap kengkangannya yg mbuat aku rimas dan terkurung.
K.A insan ptama yg myakiti tubuhku....
aku meronta mcari jalan klr dr hidupnya,ternyata K.A mghantui hidupku sehingga sesak nafas,mgejar kemana jua aku pergi,mghalang aku bhubung dgn ssiapa pun dan akhirnya aku mcari jalan klr...jauh dan polis.
beberapa bulan,hampir ke setahun...aku mulakan hidup baru ku,memasuki bidang model yang ternyatanya mbawa kuntungan yg tidak pernah aku fikirkan selama ini,disini jua aku berkenalan dgn Y.A,seorang model dan plakon yg mana pkenalan mlalui x sengaja.kami cuba mgenali hati budi dan tpaut,namun atas berlainan agama dan desakkannya agar aku memeluk agamanya membuatkan aku meninggalkan dia,namun baiknya...kami masih berkwn sehingga kini.
sejak itu aku tidak lagi menyentuh cinta,bagiku,cukuplah penderitaan ini,biarlah aku bersendirian kerna hati ini tertutup dan tidak ingin dilukai lagi.
namun tuhan tidak ingin membiarkan aku sendirian,hampir btahun keseorgan,akhirnya hati ini tpaut dgn insan yg cukup dkenali ramahnya, dialah A.R.H,seorg guru yg bpwatakkan myenangkan.mbuat pintu hatiku terbuka lagi.
inilah ptama kali aku benar2 mgerti apa itu cinta
inilah ptama kali aku benar2 jatuh cinta
inilah pertama kali aku memberi lbh dr 100%
ketika masih mekar,kami gemar melakukan semua pkara bersama...malahan kami terkenal dgn sikap belangkas d club atau d tmpt2 lepak yg mbuatkan kami amat dkenali oleh siapa pun.aku cukup bahagia,pelukan dan belaian...malah tiada apa pun yg mampu menjauhkan kami berdua.
aku bkata dialah...tapi sikap curigaku dan kcurangan dia mbuatkan aku terpukul....inilah ksakitan yg amat perit sekali...2 kali pcubaan bunuh diriku....2 kali juga ibuku mjaga aku...aku sedih...sedih kerna kecewa...
bulan pertama aku tidak klr dr umah
bulan kedua aku hmpr dbuang o pihak universiti
bulan ketiga hingga bulan2 sblmnya aku mula fobia dgn jenis kereta yg dipandu olehnya
demi mlupakan A.R.H,aku cuba cinta yg baru,aku tau aku x mungkin ada perasaab cinta lagi namun aku cuba untuk mbls dendam kerna aku tidak ingin dilihat sbg sorg yg kalah.
aku mula dari N.M.K,namun 3 bln slps itu,kami berpisah kerna aku sedikit pun x mcintainya dan aku punya perasaan tidak ingin menipu sesiapa pun...aku lemas aku lemah...aku tidak tahu apa pun yg harus aku lakukan dan akhirnya aku tewas dgn benda terlarang .
setahun 3 bulan....masih utuh cintaku terhadap A.R.H,aku kuatkan diriku...selama setahun lbh itu lah aku bkerja keras..terbang sana sini memperaga baju rekaan hinggalah disatu studio MTV singapore...aku ketemu seorg konsultant hiburan aka dj tmptan d kuala lumpur....dia baru saja kembali ke singapore setelah bertahun berkerja di new york sbg ahli MTV....
perkenalan kami membawa kami ke satu pcutian yg dirancang oleh slh sorg sahabatnya...cinta pula mula wujud malahan aku mencintainya bukan kerna ingin melupakan A.R.H tetapi cinta ikhas dari hati....
dia mcintaiku...namun cintanya thadap arwah kekasihnya yg meninggal semasa kemalangan kapal terbang d salah sebuah pulau di filipina mbuatkan cintanya sukar untuk menerima aku seadanya....
aku melepaskan dia pergi...kini hanya sekadar sahabat-20 october 2007.


3.42 pagi...17 october 2007....hampir setahun aku menulis coretan d atas itu di sehelai kertas dan hari ini aku abadikannya didalam blog ini....dan lapan bulan ini....aku bahagia disisi insan yg tercinta....N.E.S....dan akhirnya aku mgerti apa itu cinta....mcm mana ingin mgecapinya...rupanya
cinta itu harus sederhana
cinta itu biar dari hati
cinta itu harus memberi n mnerima
cinta itu bukan atas dsr harta benda
cinta itu ikhlas
N.E.S....ptg karang kita jumpa...syg rindu n cinta pada han.....syg cinta han
dan hari ini 08 nov 2009...aku kembali single dan buat selamanya aku akan single tanpa berganti

my fren masuk hospital

Friday, November 12, 2010

orang putih cakap bahasa melayu

video
video

2NE1 - it hurt

video

i suka sgt kump ne plus lagu2 dia.....i trans let makna dlm lagu ne....
sedih siot.....entah la..harap2 jgn kena kat i

Thursday, November 11, 2010

Arrogant Man cartoon 1













fraud case + backlog

oh tidak!!!!!!!!!!!!!!
ari ne balik lmbt...i kena siapkan 2 fraud case plus nak settlekan semua backlog....byknya smpikan i x leh nak rehat...........bdn dah penat sgt ari ne....2 minggu bdn i x brehat....kpenatan n rasa nal giler....
i need a perfect vacation

daily news pick by me - 11/11/10

Lelaki mengaku buang mayat anak dalam telaga

MADINAH: Seorang lelaki mengaku membunuh anaknya sebelum mencampakkan mayat remaja belasan tahun itu ke dalam telaga di Lembah Al-Dahek di wilayah Yanbu.
Menurut laporan akhbar Al-Madinah, lelaki berusia 56 tahun itu mencekik anaknya yang berumur 17 tahun hingga mati lalu membuang anaknya ke dalam telaga.
Dia kemudian memberitahu polis mangsa hilang sejak dua bulan lalu. Polis yang menerima laporan itu melancarkan gerakan besar-besaran mencari remaja berkenaan.
Bulan lalu, polis menemui mayat mangsa di dalam telaga dan menahan beberapa suspek. Bagaimanapun, mereka dibebaskan selepas tiada bukti untuk mengaitkan mereka dengan pembunuhan itu.
Polis kemudian mengesyaki bapanya dan mula menyoal siasat keluarganya. Ibu tiri mangsa akhirnya mengaku kejadian sebenar.
Lelaki berkenaan dan isterinya itu kini berada dalam tahanan polis.
Dalam pada itu, peguam seorang suspek yang turut ditahan sebelum itu, berkata, pihaknya akan menyaman polis kerana menahan anak guamnya lebih daripada sebulan tanpa sebarang bukti.


Imej galaksi sejauh 60 juta tahun cahaya

MIAMI - Teleskop Hubble merakamkan gambar gugusan bintang sejauh 60 tahun cahaya dari Bumi yang dikenali sebagai NGC 4452, lapor sebuah akhbar semalam.
Galaksi itu pertama kali dilihat oleh ahli astronomi Britain, William Herschel pada 1784 menerusi teleskop berukuran 47 sentimeter.
Semasa ditemui, Herschel menganggap objek itu sebagai nebula yang merupakan kepulan gas dan zarah yang kelihatan seperti tompokan cahaya kabur di langit pada waktu malam.


Anak kura-kura dua kepala



BEIJING - Seekor anak kura-kura dilahirkan dengan mempunyai dua kepala di sebuah taman hidupan liar di Hefeia, selatan China, lapor sebuah akhbar semalam.
"Kedua-dua kepala kura-kura itu berfungsi dengan sepenuhnya dan ia makan berasingan dan kelihatan amat gembira," kata seorang penjaga di Taman Hidupan Liar Xiaoyaojin, Hefeia.
Menurut para penjaga haiwan itu, satu sahaja masalah yang dihadapi oleh kura-kura tersebut apabila ia dilihat tidak sehaluan semasa mahu memutuskan arah perjalanan.

Wednesday, November 10, 2010

keja + masa rehat

beberapa hari ne penat sgt...x cukup rehat....keja mcm tiap saat ada...x nak bhenti...blk umah pun pikir keja yg x siap....tak tahan....nak cuti....ne nasib baik dpt tgk blog n buat blog....by d way...thank yg sudi bg komen kat sini...muah2

daily news pick by me - 10/11/10

Penganggur tetak ibu guna kapak
PEKAN – Seorang wanita maut selepas cedera parah di kepala akibat ditetak oleh anak lelakinya menggunakan kapak di Felda Chini Timur 1 di sini pukul 10.30 malam kelmarin.
Ketua Polis Daerah Pekan, Supritendan Yahaya Othman berkata, Che Wa Isa, 57, meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan sebahagian otaknya terburai akibat tetakan tersebut.
Yahaya berkata, polis telah menahan suspek yang berusia 23 tahun ketika dia sedang bersembunyi di dalam sebuah reban ayam yang terletak kira-kira 50 meter dari lokasi kejadian. Dia ditahan bagi membantu siasatan kes bunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
“Dia ditahan sejam selepas kejadian itu oleh penduduk kampung sebelum diserahkan kepada polis. Siasatan awal mendapati suspek dipercayai menetak kepala ibunya menggunakan kapak besi yang biasanya digunakan untuk memotong buah kelapa sawit.
“Tetakan menyebabkan pendarahan teruk di kepala dan mangsa disahkan meninggal dunia sebaik sampai ke Hospital Pekan,” kata beliau ketika dihubungi semalam.

Mentua mati ditikam menantu
KULAIJAYA – Seorang peniaga pakaian maut selepas cedera parah di kepala dan dada disyaki ditikam dengan pisau oleh menantunya dalam kejadian di Bandar Tenggara di sini kelmarin.
Kejadian pukul 2.40 petang itu berlaku apabila mangsa, Armen Suardi (gambar), 52, bertengkar dengan menantunya yang berusia 23 tahun. Kejadian itu dikatakan berkait rapat dengan tindakan suspek yang ketagih ganja.
Difahamkan, suspek yang gagal menahan kemarahan telah menikam mangsa di kepala dan dadanya. Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru tetapi meninggal dunia pukul 5.20 pagi semalam.
Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Osman Muhammad Sebot berkata, sebelum meninggal dunia, mangsa yang berniaga di Jalan Bendahara 3, perumahan Bandar Tenggara di sini sempat membuat laporan di Balai Polis Bandar Tenggara di sini.
“Suspek ditahan ketika dia pulang ke rumah keluarganya di Kampung Lubuk, Pangkalan Batu, Mersing pada malam kejadian,” katanya.
Sementara itu, isteri mangsa, Rohani Yacob, 45, berkata, arwah sempat menghubunginya bagi memaklumkan kejadian itu ketika dia pergi membaiki motosikal di bengkel berhampiran.

Tuesday, November 9, 2010

daily news pick by me - 09/11/10

Remaja terima darah HIV kini hidap AIDS

KUALA LUMPUR - Penderitaan seorang remaja yang dijangkiti virus HIV sejak 11 tahun lalu gara-gara kecuaian kakitangan Hospital Segamat, Johor semasa melakukan pemindahan darah ke atasnya berterusan setelah dia kini disahkan menghidap AIDS.
Remaja lelaki berusia 14 tahun itu dikesan menghidap AIDS sejak empat bulan lalu.
Dia dijangkiti virus HIV ketika mendapatkan rawatan di Hospital Segamat sewaktu diserang penyakit kuning ketika umurnya tiga tahun.
Pengerusi Biro Aduan Komuniti UMNO, Datuk Muhd. Khairun Aseh berkata, pemindahan darah tersebut dilakukan tanpa mendapat sebarang persetujuan daripada keluarga remaja itu.
"Pihak hospital mengakui kesilapan yang mereka lakukan dan memberi pampasan sebanyak RM100,000 bagi meringankan beban pesakit. Bagaimanapun, ia jumlah yang amat kecil dan dianggap tidak berpatutan dengan kesalahan yang mereka lakukan.
"Lebih malang, remaja itu sekarang hidup menderita apabila disahkan menghidap AIDS oleh pihak Hospital Kuala Lumpur (HKL) kerana sel darah putihnya semakin berkurangan," katanya di pejabat Biro Aduan Komuniti UMNO di sini semalam.
Menurutnya, remaja tersebut kini terpaksa menjalani rawatan yang terperinci di HKL akibat implikasi penyakit berbahaya tersebut kerana terdapat jangkitan kuman pada limpanya.

Pelajar dakwa dirogol bapa kandung tiga kali

PETALING JAYA: Seorang pelajar perempuan Tingkatan Dua mendakwa menjadi mangsa rogol bapa kandungnya sekurang-kurangnya tiga kali sejak sebulan lalu di rumah mereka di Taman Medan, di sini, ketika ibunya keluar bekerja.
Bagaimanapun, mangsa hanya membuat laporan selepas kejadian terakhir Rabu lalu apabila mendapati bapanya berada di atas badannya dalam keadaan bogel, sebaik mangsa tersedar daripada tidur.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata mangsa yang terkejut dengan kejadian itu memaklumkan kepada ibunya yang bekerja sebagai operator kilang sebelum membuat laporan polis. Katanya, bertindak atas laporan yang diterima, polis menahan bapa mangsa berusia 38 tahun yang bekerja sebagai pemandu di kediaman mereka awal pagi Khamis lalu.“Suspek kini ditahan reman selama seminggu bagi membantu siasatan polis dan kes disiasat mengikut Seksyen 396 Kanun Keseksaan,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam. Beliau berkata, siasatan polis mendapati, mangsa dirogol sekurang-kurangnya tiga kali sejak sebulan lalu, namun hanya menyedari perkara itu ketika kejadian terakhir, Rabu lalu. “Dua kejadian sebelum ini tidak disedari mangsa, dipercayai tidak sedarkan diri ketika perbuatan itu dilakukan dan hanya menyedari sebaik bangun pagi dia dalam keadaan bogel, namun tidak mengesyaki sebarang kejadian buruk berlaku. “Suspek dikatakan melakukan perbuatan terkutuk itu ketika ibu mangsa keluar bekerja bagi mengelak tindakannya dihidu isterinya,” katanya mangsa dihantar ke hospital untuk pemeriksaan dan masih dalam keadaan trauma. Dalam kejadian berasingan, polis menahan seorang lelaki berusia 20 tahun selepas melarikan wang tunai, telefon bimbit dan teksi milik mangsa yang juga pemandu teksi, di sini, Jumaat lalu. Ketika kejadian jam 12 tengah malam itu, suspek yang menaiki teksi itu di Kota Damansara meminta mangsa menghantarnya di Seksyen 7, Shah Alam. “Ketika dalam perjalanan, suspek mengacukan sebilah pisau di leher mangsa dan meminta menyerahkan semua barang berharga sebelum meninggalkan mangsa di tepi jalan dan melarikan teksi terbabit,” katanya

Sunday, November 7, 2010

daily news pick by me - 07/11/10

Lelaki cuba pujuk isteri jatuh kondo
KUALA LUMPUR: Tindakan seorang lelaki memanjat balkoni di tingkat 36 sebuah kondominium untuk memujuk isterinya yang mengurung diri dalam sebuah bilik membawa maut apabila dia terjatuh di Brickfields, di sini jam 8 pagi semalam.
Mangsa berusia 30-an warga Indonesia mati di tempat kejadian selepas cedera parah di kepala dan badan.
Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata mangsa memanjat balkoni itu dikatakan tergelincir sebelum terjatuh dan dia juga mengalami masalah rumah tangga kerana sering bertengkar hingga isterinya mengurung diri sejak beberapa hari lalu. “Ketika kejadian, isteri mangsa mengurung diri dalam bilik utama dan enggan bertemu suaminya walaupun mangsa beberapa kali memujuk supaya membuka pintu. Akibatnya mangsa keluar melalui balkoni kediaman itu untuk memanjat masuk ke bilik berkenaan melalui tingkap sebelum tergelincir dan terjatuh,” katanya ketika dihubungi, semalam. Mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut, manakala saksi kejadian diminta tampil ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

Budak empat tahun dibenar kena saman
NEW YORK: Mahkamah di sini memutuskan seorang kanak-kanak perempuan empat tahun, yang dituduh merempuh seorang wanita tua berusia 87 tahun menggunakan basikalnya di kawasan pejalan kaki di Manhattan, boleh disaman atas alasan cuai. Insiden itu berlaku pada April 2009, apabila mangsa, Claire Menagh dilanggar oleh dua kanak-kanak berusia empat tahun yang menunggang basikal dikenali sebagai Juliet Breitman dan Jacob Kohn yang jelas berlumba menggunakan basikal mereka di kawasan pejalan kaki East Side.
Menurut satu aduan, ibu kanak-kanak itu Dana Breitman dan Rachel Kohn berada bersama anak masing-masing ketika insiden dan mangsa cedera parah akibat terjatuh selepas dilanggar. Malah, laporan menyatakan wanita itu mengalami patah tulang peha dan menjalani pembedahan. Pihak berkuasa berkata Menagh meninggal dunia tiga minggu kemudian.
Keputusan itu, dibuat secara rasmi oleh Hakim Mahkamah Tinggi Daerah King, Paul Wooten Khamis lalu, mencetuskan perpecahan besar-besaran di kejiranan itu. Pihak Menagh dan kemudian anak lelakinya menyaman kedua-dua kanak-kanak terbabit dan ibu mereka kerana ‘kecuaian ketika mengendali dan mengawal basikal.’ Bagaimanapun, peguam Breitman, James Tyrie, mempertikai bahawa usia empat tahun terlalu muda untuk bertanggungjawab, memetik hakikat bahawa mahkamah pernah menyatakan pada masa lalu bahawa kanak-kanak di bawah usia empat tahun ‘tidak berupaya melakukan kecuaian.’

Merapi meletus lagi pagi semalam
YOGYAKARTA - Lahar sejuk yang mengalir deras selepas Gunung Merapi meletus pada tengah malam kelmarin membanjiri sungai-sungai di sekitarnya dan menyebabkan penduduk di kota ini cemas, lapor sebuah akhbar semalam.
Gunung Merapi terletak kira-kira 30 kilometer dari bandar ini yang dihuni kira-kira 400,000 penduduk.
Hujan lebat yang turun semalam membawa lahar sejuk yang mengandungi lumpur, pasir, belerang dan abu volkanik melimpahi tebing Sungai Code di sini semalam.
Seorang pegawai tempatan berkata, amaran berwaspada sudah dikeluarkan tetapi sama ada banjir lahar sejuk itu bakal membawa kemusnahan banyak bergantung sama ada berlaku hujan lebat pada hari ini.
Terdahulu, lahar panas yang mengalir deras sejurus selepas letusan Gunung Merapi pada tengah malam kelmarin telah memusnahkan tujuh buah dusun di sekitar lerengnya selain padang Kelab Golf Merapi.
"Tujuh dusun sudah hancur dibakar lahar panas selama dua hari dari Jumaat hingga Sabtu," kata seorang pegawai tempatan, Heri Suprapto, di Sleman dekat sini semalam.
Dalam perkembangan berkaitan, angka kematian keseluruhan sejak Gunung Merapi mula meletus pada 26 Oktober lalu kini meningkat kepada 138 orang.

Seorang pegawai di Hospital Sardjito di sini, Sigit Priohutomo berkata, sekurang-kurangnya 94 orang terbunuh dalam letusan Gunung Merapi kelmarin.
Sejumlah 44 lagi terkorban dalam letusan pertama gunung berapi berkenaan.
Kelmarin Gunung Merapi yang memiliki ketinggian 2,914 meter dari aras laut mengganas dengan memuntahkan lahar dan menghambur awan panas sejauh beberapa kilometer di udara.
Terbaru, Gunung Merapi kembali meletus pada pagi semalam dengan mengeluarkan awan panas dalam jumlah besar sekitar pukul 7 pagi waktu tempatan. Gunung berkenaan mengeluarkan awam hitam yang menyelubungi udara manakala beberapa bunyi dentuman kuat turut didengari dari puncak gunung itu. Penduduk dilihat memenuhi jalan-jalan raya dengan menaiki trak, kereta dan motosikal untuk meninggalkan zon berbahaya.
Selain manusia, binatang ternakan seperti lembu dan kambing turut dipindahkan.
Sementara itu, sukarelawan dan warga tempatan turut berkawal bagi melarang orang ramai daripada menghampiri zon berbahaya di sini.
Setakat pukul 1 tengah hari semalam, Gunung Merapi dilihat masih menyemburkan awan panas ke udara manakala sekitar 200,000 orang telah mencari perlindungan di beberapa penempatan sementara di sini dan Jawa Tengah.
"Ia menakutkan. Letusan Gunung Merapi tak kunjung kebah," kata seorang penduduk, Wajiman, 58, yang berlindung di sebuah penempatan di Jawa Tengah.

Saturday, November 6, 2010

funny motivational posters













Malaysia-International Fashion Week

The biggest fashion event in Malaysia is back! The eighth installment of M-IFW will see designers such as Michael Ong, Datuk Bernard Chandran, Datuk Farah Khan, Eric Choong and many more showcasing their designs. M-IFW is an ongoing effort by the Malaysian International Fashion Alliance (Mifa) to support the professional development of local fashion designers.

Guttermouth live in Kuala Lumpur!

Guttermouth is an American punk rock band formed in 1988 in Huntington Beach, California and currently recording for Hopeless Records. They have released nine full-length studio albums and two live albums and have toured extensively, including performances on the Vans Warped Tour. They are infamous for their outrageous lyrics and behavior which are deliberately explicit, offensive and intended to shock, though usually in a humorous and sarcastic manner. This behavior has sometimes resulted in high-profile problems for the band, such as being banned from performing in Canada for eighteen months and leaving the 2004 Warped Tour amidst controversy over their political views and attitudes towards other performers.

Pre-Sale : RM 40Door : RM 55
Twitter Hashtag: #EVgutte1106