Sunday, November 14, 2010

16 august 2008 - kenanganku yg terakhir

"melihatmu...menyentuhmu
membelaimu...memelukmu
melukakan cinta yang mendalam
kini hilang...kini hampa
kini sepi...kini beku
meninggalkan luka yang mendalam
ku disini terdiam
ketika dirimu meninggalkan ku
disini terbelengu
ketika cinta pergi menghilang
mengapa cinta selalu berpaling dariku
tinggalkann luka yang terperi
ku mencintaimu lebih dari segalanya
takkan pernah terganti"


itu yang aku rasa sekarang ini,nukilan yang lahir dari hatiku ketika mengenang kembali akan apa yang tlh terjadi dalam hidupku sehingga merubah semua ttg diri ini.
cinta...ia suatu yg indah mlh suatu yg bakal menyakitkan jiwa,malah cinta yg selama ini dicari akhirnya ku gapai melalui satu pertemuan yang ringkas.msh teringat ketika itu,diawal perkenalan kami belaku ketika aku jatuh sakit,keperihatianannya(A.R) yg dikenalkan oleh sahabatku menambat hati ini.aku berbisik...baiknya insan bernama A.R ini,dari jauh sanggup menghantar makanan untukku.
mulai saat itu,kami sering klr bersama mlh akhirnya setelah hmpr 3 bln mengenal hati budi msg2,akhirnya diri ini sah menjadi miliknya.cinta pertama dlm hidupku membuatku terasa di awangan,cinta yg selama ini puas aku cari.
A.R yg pertama myentuh tubuhku,mgajar semua ttg dunia dan mbelai dr setiap sudut,namun kami hanya mampu bertahan cuma seketika...mungkin aku masih baru dan masih terikut2 malah dunia baru ini mambuat aku hanyut dan t/lakunya membuatkan aku benar2 kecewa dan terluka ,pudar rasa cintaku.disitu aku mula melepaskan geramku dgn insan lain.
perpisahan,namun cintaku ttp utk A.R namun kuatkan diri utk melupakan dirinya wlu pedih.aku mula mgilai slh satu laman web dan berkenalan dgn ramai org,klr bjumpa mlhan mlepaskan nafsuku lbh 3 kali dalam sehari dgn berlainan jantan.
sehingga suatu masa aku tidak memperduli perasaan cinta yg dberi mlh aku mnolak sekeras2nya hingga aku tjumpa K.A,seorg yg rendah diri namun sifat romantiknya mybbkan aku jatuh cinta,jatuh cinta untuk kali ke-2.
bmulalah cinta baru yg indah,K.A benar2 dpt mlupakan cinta ptamaku.aku khayal dgn cintanya,aku khayal dgn dirinya,aku terima baik buruknya.indahnya cinta ini namun sekali lagi aku kecundang,kecundang dgn sikap kengkangannya yg mbuat aku rimas dan terkurung.
K.A insan ptama yg myakiti tubuhku....
aku meronta mcari jalan klr dr hidupnya,ternyata K.A mghantui hidupku sehingga sesak nafas,mgejar kemana jua aku pergi,mghalang aku bhubung dgn ssiapa pun dan akhirnya aku mcari jalan klr...jauh dan polis.
beberapa bulan,hampir ke setahun...aku mulakan hidup baru ku,memasuki bidang model yang ternyatanya mbawa kuntungan yg tidak pernah aku fikirkan selama ini,disini jua aku berkenalan dgn Y.A,seorang model dan plakon yg mana pkenalan mlalui x sengaja.kami cuba mgenali hati budi dan tpaut,namun atas berlainan agama dan desakkannya agar aku memeluk agamanya membuatkan aku meninggalkan dia,namun baiknya...kami masih berkwn sehingga kini.
sejak itu aku tidak lagi menyentuh cinta,bagiku,cukuplah penderitaan ini,biarlah aku bersendirian kerna hati ini tertutup dan tidak ingin dilukai lagi.
namun tuhan tidak ingin membiarkan aku sendirian,hampir btahun keseorgan,akhirnya hati ini tpaut dgn insan yg cukup dkenali ramahnya, dialah A.R.H,seorg guru yg bpwatakkan myenangkan.mbuat pintu hatiku terbuka lagi.
inilah ptama kali aku benar2 mgerti apa itu cinta
inilah ptama kali aku benar2 jatuh cinta
inilah pertama kali aku memberi lbh dr 100%
ketika masih mekar,kami gemar melakukan semua pkara bersama...malahan kami terkenal dgn sikap belangkas d club atau d tmpt2 lepak yg mbuatkan kami amat dkenali oleh siapa pun.aku cukup bahagia,pelukan dan belaian...malah tiada apa pun yg mampu menjauhkan kami berdua.
aku bkata dialah...tapi sikap curigaku dan kcurangan dia mbuatkan aku terpukul....inilah ksakitan yg amat perit sekali...2 kali pcubaan bunuh diriku....2 kali juga ibuku mjaga aku...aku sedih...sedih kerna kecewa...
bulan pertama aku tidak klr dr umah
bulan kedua aku hmpr dbuang o pihak universiti
bulan ketiga hingga bulan2 sblmnya aku mula fobia dgn jenis kereta yg dipandu olehnya
demi mlupakan A.R.H,aku cuba cinta yg baru,aku tau aku x mungkin ada perasaab cinta lagi namun aku cuba untuk mbls dendam kerna aku tidak ingin dilihat sbg sorg yg kalah.
aku mula dari N.M.K,namun 3 bln slps itu,kami berpisah kerna aku sedikit pun x mcintainya dan aku punya perasaan tidak ingin menipu sesiapa pun...aku lemas aku lemah...aku tidak tahu apa pun yg harus aku lakukan dan akhirnya aku tewas dgn benda terlarang .
setahun 3 bulan....masih utuh cintaku terhadap A.R.H,aku kuatkan diriku...selama setahun lbh itu lah aku bkerja keras..terbang sana sini memperaga baju rekaan hinggalah disatu studio MTV singapore...aku ketemu seorg konsultant hiburan aka dj tmptan d kuala lumpur....dia baru saja kembali ke singapore setelah bertahun berkerja di new york sbg ahli MTV....
perkenalan kami membawa kami ke satu pcutian yg dirancang oleh slh sorg sahabatnya...cinta pula mula wujud malahan aku mencintainya bukan kerna ingin melupakan A.R.H tetapi cinta ikhas dari hati....
dia mcintaiku...namun cintanya thadap arwah kekasihnya yg meninggal semasa kemalangan kapal terbang d salah sebuah pulau di filipina mbuatkan cintanya sukar untuk menerima aku seadanya....
aku melepaskan dia pergi...kini hanya sekadar sahabat-20 october 2007.


3.42 pagi...17 october 2007....hampir setahun aku menulis coretan d atas itu di sehelai kertas dan hari ini aku abadikannya didalam blog ini....dan lapan bulan ini....aku bahagia disisi insan yg tercinta....N.E.S....dan akhirnya aku mgerti apa itu cinta....mcm mana ingin mgecapinya...rupanya
cinta itu harus sederhana
cinta itu biar dari hati
cinta itu harus memberi n mnerima
cinta itu bukan atas dsr harta benda
cinta itu ikhlas
N.E.S....ptg karang kita jumpa...syg rindu n cinta pada han.....syg cinta han
dan hari ini 08 nov 2009...aku kembali single dan buat selamanya aku akan single tanpa berganti

No comments: